ponedjeljak, 3. lipnja 2019.

BEAUTY BLOG??

Danas umjesto recenzije jedna druga tema o kojoj već dugo razmišljam. 
Kakva je budućnost beauty blogova? Hoće li ih progutati par natipkanih rečenica na Instagramu? Zašto se mučiti slikati proizvode, pisati duge recenzije na blogu kad je broj posjetitelja sve manji? 


Dugo sam mislila da je takva situacija samo na mom blogu, da su moje recenzije postale monotone, da proizvodi o kojima pišem nisu "in"...jer ipak sam ja najstarija beauty blogerica u Hrvatskoj koju uglavnom zanimaju anti-age proizvodi. 
U razgovoru sa nekoliko mlađih blogokolegica vidjela sam da slično razmišljamo tj. dvoumimo se nastaviti pisati ili zatvoriti svoj blog.
Postoji više razloga zašto beauty blogovi zašto čitanost recenzija na blogovima opada i za to nije kriv samo Instagram. 

Kada sam počela pisati svoj blog, prije skoro 7 godina, stvari su bile drugačije. Svatko tko je htio dobiti kvalitetnu informaciju prije kupovine nekog kozmetičkog proizvoda pročitao bi hrpu recenzija na blogovima. Ja to radim i danas, čitam recenzije, uspoređujem ih i tek tada se odlučim na kupovinu. 

Normalno je da se vremenom stvari mijenjaju, ne bi valjalo kada bi stagnirale. Uvedena je nova platforma - Instagram (na kojoj i ja provodim dosta slobodnog vremena) koji je ljudima trenutno hit. Razmislite, objavljujete li češće na IG-u ili na Facebooku? 

Za mene je Instagram prostor gdje ću objaviti lijepu sliku ili neku crticu iz svakodnevnog života, gdje ću se "otvoriti" u mjeri za koju smatram da je dovoljna i primjerena mojim godinama i poslu kojim se u svakodnevnom životu bavim. 
Puno cura je otvorilo svoj IG profil s namjerom da napišu par rečenica o nekom beauty proizvodu, nakitu, odjeći...stave odličnu fotku i nadaju se kako će ih PR-ovci primijetiti i slati im besplatne pakete. Osobno, te cure ne smatram beauty blogerima jer nemaju svoj osobni blog.

I što se dogodilo? Brendovi padaju na ovu foru, važan im je samo broj followera, odgovara im brza i pozitivna recenzija proizvoda koja će povećati njegovu prodaju. 
Bolje par pozitivnih rečenica uz prekrasnu fotku nego da mi, beauty blogerice taj proizvod seciramo do najsitnijeg detalja i eventualno mu nađemo nedostatak. 
Računica je, nadam se, svima jasna.

Odmah se ograđujem, ovo je moje osobno mišljenje, poštujem svakoga  tko razmišlja/radi drugačije. Ali u ovom postu ću biti iskrena inače ne bi ga imalo smisla pisati. 
Ne želim suradnje na Instagramu gdje ću reklamirati različite brendove, bezuvjetno hvaliti njihove proizvode i navoditi ljude da ih kupuju. To je moj odabir, to sam ja...takva sam i ne želim se mijenjati.

Pitanje koje se meni logično nameće je: Koliko vi, kao čitatelji i budući konzumenti proizvoda vjerujete takvim "recenzijama"?

Došli smo do ključne riječi - povjerenje.
 Vjerujete li svakoj recenziji koju pročitate na blogu/Instagramu? 
Može li cura od 25 godina adekvatno recenzirati anti-age kremu za lice? Zašto se takvim curama uopće nude anti-age PR proizvodi? Meni doslovno dođe slabo kada vidim da mlada cura piše kako joj je anti-age krema odlično djelovala na "sitne borice".
Dakle, nije bitno gdje je recenzija proizvoda napisana nego koliko je vjerodostojna. To naravno povlači sa sobom činjenicu da se u dvije rečenice ne može napisati kvalitetna i sveobuhvatna recenzija...pametnom dosta.
Zašto prihvatiti PR proizvod za masnu kožu, ako ti osobno imaš suhu kožu lica?
Zašto nekome slati 10 nijansi pudera kada je očito da joj sve nijanse ne odgovaraju?
Znate što se dogodi sa svim tim proizvodima? Završe na internetu na stranicama za prodaju.
A čitateljice sve to vide i znaju, pa gube povjerenje u blogerice kao osobe.


Prije par godina beauty blogerice (barem 90% njih) bile su najbolja besplatna reklama svakog brenda. 
Osobno sam imala puno divnih suradnji, ali i onih gdje bi brend odredio vremenski period u kojem bih ja trebala napisati (naravno) pozitivnu  recenziju.
Kako mi pisanje na blogu nije primarni posao, ne živim od toga, nikada nisam pristajala na takav vid suradnje. 

Dakako, svaka PR suradnja je dobro došla jer ima proizvoda koje želim ali nisam u prilici kupiti. Međutim, recenzija je ta iza koje ja stojim svojim imenom i prezimenom i napisana iskreno prema iskustvu koje sam stekla koristeći taj proizvod. Recenziju ruža mogu napisati nakon 5 dana korištenja, ali za puder ili kremu potreban mi je duži period. Takve recenzije ja jedino priznajem i čitam ih kod blogerica kojima vjerujem.
Gleadam beauty evente koji se (rijetko) događaju u Splitu. Na njima brendovi pozovu glumice, pjevačice, modne kreatorice, influencerice (još uvijek mi nije jasno koga točno ta riječ predstavlja), a nema nijedne beauty blogerice. Zašto? Jednostavan je odgovor - nismo dovoljno popularne, atraktivne,  fotogenične (ili smo možda samo iskrene) da bismo predstavile i objektivno ocijenile taj proizvod.
Markenting je čudo...najvažnije je što bolje prodati proizvod, a to se trenutno najbolje radi putem reklame na Instagramu.
Sve ovo, vjerovali ili ne, utječe na popularnost beauty bloga, a samim tim i čitanost postova. 

Optimist sam i vjerujem da blogovi neće otići u zaborav. Informacije koje se nude na njima su ljudima uvijek dostupne i korisne (ako su iskreno napisane) i do njih mogu brzo doći preko tražilice na Googleu.
Zahvaljujući Mirni s bloga Lipstick`s blade većina nas blogerica se pokrenula, polako se vraća onaj stari entuzijazam i to me jako raduje. 

Kada sam nedavno na Insta Story postavila pitanje "nastaviti pisati blog ili ne" bilo je 80% pozitivnih odgovora. To me jako obradovalo, ali iskreno i iznenadilo. Znači da još uvijek postoje ljudi koji čitaju blogove i što je najvažnije, koji vjeruju mojim recenzijama. 

Ne, neću odustati od pisanja bloga. Blog je moj kutak sreće i nadam se 
da ću na njemu napisati još puno dobrih/vama korisnih recenzija.





Broj komentara: 8

  1. Mislim da sve isto razmišljamo, ali da se vremena mijenjaju...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je drago da sve slično razmišljamo i vidim da je tvoj post o ovoj temi potaknuo mnoge "stare" blogerice da se vrate pisanju.

      Izbriši
  2. Slažem se sa svim napisanim, ali nažalost brendovima je važnije da dopru do što većeg broja ljudi i da čuju samo pozitivne komentare na proizvod pa makar to bilo i lažno, svaka čast izuzecima. U ovom brzom svijetu nemaju vremena posvetiti se istraživanju blogera da im pošalju ono što bi nekom kao pojedincu odgovaralo, već masovno svima šalju iste proizvode.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, proizvodi se masovno šalju, ali na nama je da ne prihvatimo proizvode koji ne odgovaraju tipu kože.
      Slažem se da je brendovima lakše preko influencera doprijeti do što većeg broja ljudi, samo što oni te reklame njima dobro napplate

      Izbriši
  3. Ja sam jedna od starijih citateljica blogova i nekako nemam naviku komentiranja postova iako je to vama jedna od povratnih informacija o citanosti bloga...i zato se sada javljam jer bi mi bilo jako zao da se neki blogovi ugase ...
    Naravno oni koje ja citam i imam povjerenje u te blogerice i njihove recenzije..
    Mislim da ova brzina potrosnje svega i svacega rezultira "instagram recenzijama" i ja ih gledam samo kao reklamu.. a reklamama ne vjerujem��
    Moja velika podrska ozbiljnim, iskrenim autoricama..nemojte pokleknuti, mi vas trebamo...��

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako si u pravu.. ovo za 10 nijansi pudera pogođeno i to ono. Imai onih kojima niti jedna nijansa ne odgovara i to napisu. Al napisu i da je puder odlican haha. A PR paketi za sve koje nisu blogerice.. osobi koja koristi kreme od par tisuća kuna poslan je Mixa paket. Za par dana kako je sve super bla bla. Ma daj.. zna se kome se vjeruje. Ne glumici ili pjevačici koja je možda i placena za to. Ok. Moze i blogerica biti placena, sto ne? Ali znamo mi čitatelji kome vjerovati i cije recenzije citati

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da shvaćaš situaciju i zbog tebe, da ne nasjedaš na svakakve "recenzije".
      Naravno da ima i blogerica koje za novce pišu plaćene recenzije, ali nema ih puno, vjeruj mi.

      Izbriši